Monday, August 24, 2020

 

روش اول لینک سازی داخلی

یکی از رایج ترین روش های لینک سازی داخلی که به رشد مقاله و همچنین صفحات مهم شما کمک می‌کند، استفاده از کلمات کلیدی اصلی به عنوان انکر تکست (ancher text) می‌باشد.
برای مثال مقاله ای که در حال حاضر مشغول به مطالعه آن هستید در حوزه سئو می‌باشد پس من این مقاله را از طریق کلماتی مثل سئوسایت، آموزش سئو و … باید به لندینگ آموزش سئو سایت آمانج که برای من ارزش بالایی دارد لینک کنم.

این کار دو مزیت مهم برای من دارد:
الف) کاربر با مطالعه مقاله می‌تواند از طریق این کلمات وارد صفحات هدف و مهم من شده و بخشی از قیف بازاریابی من را طی می‌کند.
از آنجایی که این صفحات برای من ارزش بالایی دارند، پس من سعی کردم در این صفحات نکات و مطالب مفیدی را مطرح کنم، این قضیه پس از ورود کاربر به لندینگ پیج ها، بهبود تجربه کاربر را در پی خواهد داشت.

ب) برخی افراد فکر می‌کنند که ما نباید از مقالات جدید به صفحات قدیمی تر لینک بدهیم چرا که محتوای ما در حال حاضر ارزش و جایگاهی ندارد!
این باور تا حد زیادی غلط می‌باشد چرا که هدف اول ما در بهینه سازی سایت باید کاربر باشد، لینک سازی داخلی از مقالات جدید به بخش های مهم و مرتبط وبسایت تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.
از طرف دیگر با این روش لینک سازی، صفحات قدیمی بار دیگر توسط خزنده های گوگل ایندکس شده و جدا از بهبود اعتبار این مقالات، تازگی آن ها نیز حفظ می‌شود.

نکته: شما می‌توانید از این کلمات و جمله های کوتاه در قالب انکر تکست برای لینک دهی به مقالات مرتبط نیز استفاده کنید.

 

روش دوم لینک سازی داخلی

یکی دیگر از رایج ترین و قدرتمندترین روش های لینک سازی داخلی که به بهبود رتبه مقاله شما کمک می‌کند استفاده از مقالات قدیمی به عنوان مرجعی برای لینک دهی می‌باشد.
به چه شکل؟
شما مقالات قدیمی و معتبر را که در دسته بندی و موضوع مشابه با مقاله جدید است را باید پیدا کنید و از آن به مقاله جدید لینک بدهید. ( با استفاده از جملات و کلمات مرتبط به عنوان انکر تکست)
گوگل تمام مقالات و صفحات قدیمی شما را قبلا ایندکس کرده و با توجه به کلمات، موضوع و مفهوم محتوا،  به شما رتبه ای اختصاص داده است.

خب به چه شکل می‌توان بهترین مقالات سایت را پیدا کرد؟

برای مثال من میخواهم به روش دوم برای مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید (در حوزه سئو) لینک سازی انجام دهم. برای این کار در گوگل، در مقابل عملگر site: آدرس سایت و در ادامه کلمه کلیدی اصلی خودم را جستجو می‌کنم.
به تصویر زیر دقت کنید:


با این روش من می‌توانم مقالات قدرتمند سایت خودم در حوزه سئو را پیدا کرده و از آن ها به مقاله جدید لینک داخلی بدهم. با این کار علاوه بر دریافت لینک داخلی خوب و باکیفیت، مقالات قدیمی شما نیز به روز رسانی خواهند شد.

 

جمع بندی و نکات مهم!

با این دو روش شما می‌توانید لینک سازی داخلی قدرتمندی داشته و مقالات جدید خود را به خوبی در SERP رشد دهید، در ادامه رعایت نکات زیر می‌تواند کیفیت کار شما را بهبود ببخشید:

  • برای لینک سازی داخلی ۴-۵ لینک کافی می‌باشد، به هیچ وجه متن خود را مملو از لینک نکنید.
  • لینک سازی هدفمند داشته باشید، برای مثال اگر مقالات شما از لحاظ موضوعی به هم مرتبط نیست و یا فکر می‌کنید کاربر روی آن عبارات کلیک نمی‌کند، این کار را انجام ندهید.
  • حتما مقالات جدید خود را از طریق سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید.
  • همین حالا شروع کنید و مقالات جدید خود را ازین به بعد آنالیز کنید.

No comments:

Post a Comment