Tuesday, September 1, 2020

یادگیری ماشین را از کجا باید شروع کرد؟

 


شما رادعوت میکنم تا این کاررا انجام دهید ، من بدون هیچ آموزشی در این زمینه ، تصمیم گرفتم به طرز احمقانه ای این موضوع را هسته اصلی پایان نامه کارشناسی ارشد خود را قرار دهم.به نوعی من درعمل انجام شده قرار گرفتم و راه حلی را به دست آوردم ، هرچند بسیار ساده لوحانه به نظرمیرسید.
این تجربه باعث شد که متوجه شوم هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ هدف زندگی من هستند ، و تصمیم گرفتم که در سال 1983 به آمریکا مهاجرت کنم وبسیار خوش شانس بودم که توانستم با محقق فرهیخته و با استعدادی به نام توماس میچل ، که اکنون معاون دانشگاه علوم کامپیوتر در دانشگاه Carnegie Mellon میباشد در این زمینه همکاری کنم.


از tom درس مهمی را آموختم. این که که هیچ کتابی نمی تواند شما را آموزش دهد. درعوض تحقیقات سرگرم کننده ودر عین حال بسیار آموزنده است.
او سخت تر از هر کسی که من ملاقات کرده بودم کارو تحقیق می کرد و این درس اثر بزرگی بر من گذاشت و از آن زمان تا کنون با من ماند.
پس از اخذ مدرک دکترا ، من در اواخر سال 1989 به IBM Watson Research در نیویورک پیوستم ، جایی که آنها نتوانستند تشخیص دهند که یک محقق ماشین لرنینگ برای چه کاری مناسب است بنابراین مرا به یک گروه روباتیک تازه تشکیل بردند. من هیچ زمینه ای در این حیطه نداشتم و هرگزیک ربات را برنامه نویسی نکرده بودم.

رباتیک
ولی به نظر می رسید که من در این چالش تا حدودی موفق بودم و به نوشتن برخی از مقالات با استناد به تحقیقات قبلی خود پرداختم، برای مثال چگونه روبات ها می توانند با استفاده از زمینه یادگیری تقویتی رفتارهای جدیدی را بدست آورند. همچنین در سال 1993 اولین کتاب در زمینه یادگیری روبات ها را منتشر کردم ، که شامل تحقیقاتی از سراسر جهان در زمینه هوش مصنوعی بود و با وجود نداشتن هیچ پیش زمینه ای دررباتیک ، موفق شدم شهرتی نسبی دراین زمینه کسب کنم.

سالها بعد، من به عنوان عضو منتخب انجمن AAAI ( پیشرو در جامعه حرفه ای بین المللی برای محققان هوش مصنوعی ) انتخاب شدم  که در آن هر ساله تعداد محدودی ازمحققان انتخاب می شوند و رقابت شدید است.
اعضای AAAI امسال و در 2020 شامل برخی از بنیانگذاران انقلاب یادگیری عمیق (دیپ لرنینگ) میباشد: یوشوا بنگیو ، و یان لو کون.


لیست اعضاء AAAI همواره شامل برخی ازبزرگترین محققان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است ، و من بسیار خوش شانس بوده ام که در چنین انجمن ممتازی قرار گرفتم.
هیچ یک از این اتفاق ها نمی افتاد اگردر همان سال 1982 ، فکر می کردم انجام ماشین لرنینگ بدون آموزش رسمی دراین زمینه ، با محاسبات بدوی یا فعالیت درزمینه یادگیری روبات در IBM آن هم بدون آموزش رباتیک ، دشوارو امکان پذیر میباشد.

No comments:

Post a Comment